יום ראשון, 11 באוקטובר 2009

חידת חמיצר
"קבוע במסמָר, ולצוָאר, כמו סָוָאר, הוטל למשמר, ומי אזר זֵר לזָר?" – קוראים נכבדים, אנא ענו על השאלות הבאות הנוגעות לקטע הכתוב לעיל:
במי או במה המדובר?
האם גם בשנה הבאה תלך לסליחות של אשכנזים?
בניית סוכה
סוד גלוי הוא שלפני חג הפסח ניטשת מלחמה בין עקרות הבית מי מוכנה מוקדם יותר עם הניקיונות, ומן המפורסמות הם משפטי ה"בחיי עוד לא התחלתי לנקות" (על אף שנשאר לה רק חדר הילדים) או במקרה הגרוע יותר: "אנחנו יוצאים לשבוע חופש כי סיימנו את הניקיונות כבר אתמול", אולם דעו לכן כי אותה לוחמה פסיכולוגית קיימת בזעיר אנפין אף בקרב המין החזק, אם כי בצורה הרבה פחות מתוחכמת.כך שלפני חג הסוכות לא נדיר לשמוע את משפטי ה – "גמרתי אתמול לקשור את הסכך", בעוד חברו עונה לו – "רק עכשיו?! גמרתי כבר לתלות את הקישוטים", ושניהם מסתכלים ברחמים על זה שבקושי גמר את השלד. אבל בזאת לא נגמר מבחן הגבריות של בונה הסוכה. שם המשחק הוא הדיגום והאִבזור של הסוכה – הִתקַנת מנורה בסוכה? פלורוסנט? ומה עם מאוורר? כל המרבה בשיפצורים הרי זה משובח. וזכורני שפעם באתי לידידי יגר והשווצתי לו במלאכת כפיי, שכן הצלחתי להתקין מנורה וכן מתג בסוכה, או אז הכניס אותי יגר לסוכתו וחשף בפניי ארון חשמל תלת-פאזי, מערכת חשמל מסועפת המתוחה באלגנטיות בתוך תעלות נסתרות וכמובן מערכת אוורור מרכזית לסוכה.בכל אופן, לאחר שגמרת לבנות את הסוכה הגיע תור הקישוטים, נויה של הסוכה. ובכן, כידוע סוכה מתקשטת בכל מיני גזירי נייר, בניירות אלומיניום במגוון צבעי הקשת המטאלית. למרבה הפליאה עדיין לא מצאתי את בעלת הבית שבתור חפצי נוי בביתה תהיה מוכנה לתלות שרשרות נייר ומבנים הנדסיים תלת-ממדיים העשויים מרדידי אלומיניום. קישוטים עלק... בכל אופן, אחד האתגרים הרציניים בנוגע לקישוטי הסוכה הוא אופן תלייתם – אתה דוחף את הסיכה מן הצד האחד של המחיצה, אולם לאכזבתך השפיץ של הסיכה לא בוחר להסתובב מן הצד השני של המחיצה ולשוב אליך כדי שתוכל להשלים את התלייה המושלמת. אתה יכול לבחור להשאיר אותו במצב הזה כשהוא בולט החוצה... עזוב, לא עובד. אולי תבחר לכופף את הסיכה לפני שאתה מחדיר אותה, אל תהיה דביל... גם לא עובד. אין לך סיכוי אלא אם כן יש לך שותף מן הצד השני שמצליח לאתר את המקום שאליו דחפת את הסיכה (אתגר לא פשוט כשלעצמו) ומחזיר אותה אליך. אבל אל דאגה, יש פתרון גם לעמלים לבדם על הסוכה – דבק דו-צידי, אתה פשוט מצמיד את הקישוט כשבגבו הדבק וללא כל קושי הוא נצמד אל דופן הסוכה. "מי צריך סיכות? מי צריך קשקושים?" אתה חושב שמח וטוב לב. למחרת אתה מוצא את הקישוט בדיוק באותו מקום רק הפעם דבוק לרצפה.
תחרות סוכה בבית הספר
להורי ילדי כיתה א' שלום. כנראה שהטיפ הבא קצת מאוחר בשבילכם, אבל מוטב מאוחר... לפני כמה שבועות חזרה בתכם הביתה ובפיה בשורה – "ישנה תחרות סוכות בבית הספר". מאחר שאתה הורה נלהב וצעיר, החלטת שתעזור לבתך לקטוף את המקום הראשון יחד עם הכבוד והתהילה, שכן בטח כל שאר הבנות יבנו בעצמן את הסוכה, ולבתך יש היתרון היחסי שבאבא מוכשר ובעל 2 ידיים ימניות. אתה מחליט שלבתך המוכשרת לא מגיעה סוכה קקמייקה מקופסת נעליים גזורה, אתה תעשה לה סוכה מעץ עם רצפה מדיקט וסכך משיפודים, מי יכול עליך?! ובכן דע לך, הורה יקר, שבכיתה של בתך קיימים לא מעט הורים מאותגרים כמוך, כנראה גם שאחד מהם נגר ובתו תביא סוכה מעץ אגס עם פיתוחים בדפנות, אבא אחר הוא קבלן עבודות גבס ויביא לבתו קאראסוכה ויש גם את האבא שעובד באלקטרה ויבנה לבתו סוכה ממוזגת. וכדאי בכלל לשמור את האנרגיות לחודש חשוון, שכן אז יש תחרות בית ספרית מי בונה את תיבת נח הכי יפה.מוסר השכל – בעוד שנה בכיתה ב' הילדה תכין לבד סוכה מקופסת נעליים גזורה, מה קרה? שתתמודד...

קופסה מכסף לאתרוג
סביר להניח שאם כבר התחתנתם גם לכם יש בבית באיזשהו ארון קופסה מכסף עבור האתרוג. בטח איזו סבתא / סבא רצו לעשות אתכם מאושרים וקנו לכם את פריט היוקרה הנ"ל. לקופסת הכסף לאתרוג ישנה אמירה – סביר להניח שבמחירה יכולתם לקנות מחשב נייד לא רע, או איזה גאדג'ט אחר שאתם חושקים בו, אבל צא ולמד מה ההבדל ביניהם -
בעוד המחשב הנייד שהייתם מקבלים חלף קופסת האתרוג לפני כך וכך שנים היה כבר מיושן וכנראה נזרק לפח, קופסת הכסף לאתרוג עומדת בפארה ונמצאת בדיוק באותו סטטוס ובאותו מקום כל השנים. רק חבל שאתה לא ממש זוכר איפה... וגם אם כן - היא לא ממש יוצאת מהמקום הזה. גם לא בסוכות!
מה עושים עם הדבר הזה, רבותיי? מה אכפת לי שהאתרוג יהיה בקרטון? האם אזכה למעמד חברתי גבוה בזכות הקופסה? האם מאחורי גבי יתחילו אנשים ללחש: "קלוט איזו קופסה יש לחיים... כבוד"?או במילים אחרות – "סבתא שלו, קני לו לפטופ".
טבעות ללולב
האם אתם מכירים את הילדים שמוכרים ב-1 ש"ח טבעת העשויה מאחד מענפי הלולב ומשמשת לשמירת הלולב כמוט דק ויפה ולא כמניפה סינית? ובכן, לאחר חישוב התשואה עבור מוצר זה, גיליתי כי היא אף יותר גבוהה ממכירת "שערות סבתא" (התשואה עבור שערות סבתא יוצאת בחישוב פשוט משהו בין 10,000% ל-100,000% ואני לא מגזים), ואם אותו ילד היה חושב קצת יותר בגדול וקצת מרחיב את העסק סביר להניח שיכול היה להיכנס לרשימת 100 עשירי ישראל אחרי חג אחד או שניים.
שאלות ותמיהות על סוכות, תפילות והושענות
· מהודר מן המהודר – 90, מהודר – 80, כשר – 70, כשר בקושי – 60. יש לי כ"כ הרבה מה להגיד על זה אבל אני לא יודע איפה להתחיל...
· בנענוע של ארבעת המינים, כשעוצמים את העיניים בדבקות ומנענעים בעצמה – על מה חושבים בדיוק?
· האם מי שתיקן את ההושענות לא מצא נוסחה יותר פשוטה לסדר שלהן מזאת: אם יו"ט חל ביום שלישי אז ביום חמישי מתחילים מהמזמור השני אבל אם הוא חל בשבת אז ביום ראשון מתחילים מיום שלישי ואז עוברים לשני?
· האם את הסיבוב בבית הכנסת מותר לעגל או שאתה אמור לצאת בדיוק באותה זווית יחסית שבה נכנסת?
· אם לא סיימת בהושענא רבה שבעה סיבובים, האם אתה צריך להמשיך כמו אידיוט לבד או שאפשר להעביר?
· למה צריך לקנות לכל אחד מבני הבית סט ערבות נפרד בהושענא רבה ואי אפשר להשתמש באותו אחד? אם זה בגלל העלים שנתלשו - בוודאי כבר שמת לב שהמכות לא ממש מזיזות לערבות והן נשארות אם אותו מספר עלים, האם זה בגלל שרוחנית משהו השתנה בהן לאחר החבטות? ok קיבלתי. רק מאיפה בדיוק ההנפצה הזו...?
· ואיך בדיוק אני אמור ללכת בהקפות עם מחזור, לולב, אתרוג, הדסים וערבות בבת אחת?
· תפסיקו כבר לזרוק את הערבות מעל הארון בבית כנסת. אתם יודעים שזה לא בגלל הסגולה, סתם אין לכם מושג איך להיפטר מהן.
· ריבת אתרוגים זה לא טעים, ליקר אתרוגים על אחת כמה וכמה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה