יום חמישי, 25 בנובמבר 2010

חוק שימור המסה – פר' ב'

בטור שעבר סקרתי לפניכם את הטכניקות השונות להורדה במשקל באמצעים ספורטיביים, כזכור לכם הדרך הנ"ל הסתיימה בהרמת תרומה נאה של 200 ₪ מדי חודש למכון 'חסדי שמשון'. לזכותם ולבושתי ייאמר שכעבור חדשיים מאז שהפסקתי לפקוד את המקום קיבלתי שיחה מהם "חיים, מה קורה איתך? למה הפסקת?", "צודקת, צודקת, בדיוק תכננתי לחזור" השבתי במבוכה, "מצוין!" השיבה לי הפקידה "אז תגיד מתי אתה בא ונתאם עם איגור שיעבוד איתך על תכנית חדשה", "בשביל מה להטריח את איגור" עניתי מפוחד "אני זוכר הכל", "בכל זאת כדאי שהוא יעבוד איתך מחדש על המכשירים". מיותר לציין כי זה היה המסמר האחרון בארון המתים של חדר הכושר.

ובכן לאחר שעברנו על השיטות הספורטיביות השונות להורדה במשקל, הגיע הזמן לסקירה על המסלול האלטרנטיבי. במקום לעמול קשה על שריפת הקלוריות למה לא להוריד בצריכה ? להלן מס' שיטות וטיפים להורדה במשקל. הכל עובד רבותיי. לא מאמינים? תראו איזה עבודה עשו עלי (רק אל תשכחו שאצלי העצמות כבדות). (אה, ויש לי גם מבנה גוף רחב). (באמת! נולדים עם זה).

הדיאטה של יחיאל ספרא – את הדיאטה של יחיאל ספרא הכיר לי חבר שסיפר לי בהתלהבות שליחיאל ספרא יש דיאטה שמבוססת על הקבלה. לשאלתי האם מעכשיו הוא רק אוכל דברים מספירת מלכות הוא ענה כי הדיאטה מבוססת על תערובת מוזרה שאוכלים בבוקר והלך לך התיאבון לכל היום. "וואו! נשמע ממש גועל נפש" עניתי לו. חוץ מזה שיש לי כמה בעיות עם דיאטה המבוססת ע"פ הקבלה – 
  1. עד עכשיו חשבתי שמה שרשב"י ובנו עשו 12 שנים במערה היה לכתוב את ספר הזוהר וכעת אתה בא להגיד לי שמהצד הם עבדו על פטנט חדש לדיאטה.
  2. זה לא חכמה. תאכל אתה 12 שנה חרובים, לא תצא רזה ?
רוצה להוריד 5 ק"ג בעשר דקות ? – מנערותי אני זוכר שהיו מפרסמים כל מיני דיאטות בזק לא הגיוניות בעליל, כמו זו מהכותרת - "רוצה להוריד חמישה ק"ג בעשר דקות התקשר עכשיו ל...", ברצינות, זאת הייתה ההודעה. אף פעם לא הבנתי איך אפשר להוריד חמישה ק"ג כל כך מהר. בהמשך הבנתי שכנראה זו פרסומת לתרומת כליה.

"היית מאמינה היית מאמין, תפו"א אינו משמין" – אם אתם לא מכירים את המשפט הנ"ל לצד המשפטים "יש לי חשק לשסק" ו"התוספת שתוספת" לא זכיתם לגדול בשנות ה80 העליזות. מועצת הפרי והירק בנשיאות האדמו"ר אלברט פירות טרחה לקדוח לראשנו את העובדה המדהימה שלא משנה כמה תפוח אדמה תאכל, אפי' גרם אחד לא תעלה. מאז הדיאטות שלי הפכו הרבה פחות קשות. במקום לאכול איזו תוספת משמינה, קחו קצת צ'יפס. "ירקות, בן אדם, ירקות".

הפרדת פחמימות מחלבונים – אחת מהדיאטות הפופולאריות ביותר בשנים האחרונות מתבססת על הפרדת פחמימות מחלבונים. מסתבר כי הפחמימות והחלבונים כשלעצמם הם חבר'ה די סימפטיים כל אחד לעצמו אבל החיבור שלהם יוצר חומר נפץ אנרגטי. לכן אני נוהג באופן קבוע להפריד בין הפחמימות לחלבונים. חלבונים בצד ימין של הצלחת, פחמימות בצד שמאל.

אכול ירקות בעלי ערך קלורי שלילי – מסתבר שישנם ירקות שהגוף משקיע יותר אנרגיה באכילה שלהם מאשר ערכם הקלורי, כך שלמעשה אתה אוכל ומרזה. למשל – קולורבי או אספרגוס. אותה חוקיות אגב קיימת לגבי קלקר. גם אותו טעם.

חתוך את הקינוח לחצי – אם ברצונך להוריד במשקל, הדבר שעליך להימנע ממנו בכל מחיר הוא הקינוח. לכן באופן עקבי אני נמנע מלקחת קינוח. אלא אם כן יש איזה עוגה ממש טובה. או גלידה. או כל דבר מתוק. מה בכל זאת עושים? הטריק ידוע – חותכים את העוגה לחצי. והחצי השני שיישאר בצלחת. לבד. גלמוד. ממש רחמנות. טוב, אם נחתוך גם אותו לחצי, זה בסה"כ רבע חתיכה של עוגה, קרי רבע מכמות הקלוריות. זאת כבר ממש קטנוניות. את הרבע עוגה שנשאר בצלחת נזרוק לפח. למרות שיש בזה איזה 'בל תשחית' קטן, שזו מצוה שאני ממש משתדל להקפיד בה, חוץ מזה חצי מזה זה בסה"כ שמינית... וכך אפשר לחסוך עוד כמה קלוריות אם שוכחים את הנוסחה של סכום סידרה הנדסית אינסופית.

דיאט קולה – דיאט קולה הוא סמל הדיאטה. אל תשתו מים, זה ממש סתם, כששותים דיאט קולה הדיאטטים הנמצאים במשקה מפרקים את כל השומנים שאתה צורך בארוחה.

ספירת קלוריות – ספירת קלוריות גם היא מאוד עוזרת. אם קשה לך להירדם ספור קלוריות.

לא לאכול בין הארוחות – כל דיאטן מתחיל יאמר לך שהכלל מס' אחד בדיאטה הוא לא לאכול בין הארוחות. עדיף אפי' להוסיף עוד שתיים-שלוש ארוחות ביניים ולא לנשנש בין הארוחות. לתדהמתי גיליתי כי לא ירדתי במשקל כלל על אף שנמנעתי לחלוטין מנשנושים לטובת ארוחות ביניים של עוגיות בין הארוחות המרכזיות. שקרנים.

ירקות חתוכים - איכלו הרבה ירקות חתוכים, זה מזין וזה בריא. לדוגמא תפוחי אדמה חתוכים. זה אמנם קצת קשה, אבל מסתבר שכמה דקות במחבת עם שמן עושות איתם פלאים. טוב, תפו"א זה לא דוגמא טובה, הוא בכל אופן לא משמין.

והטיפ הכי חשוב – לכתוב טורים לעולם קטן באמצע הלילה בהחלט לא יעזור לכם להיות יותר רזים!

לטיפים מועילים משלכם וסתם להגיד שלום – vlado@olam-katan.co.il




2 תגובות:

  1. וואי אתה תותח!!
    אוהבים לקרוא אותך בעולם קטן!
    תמשיך בעבודה הטובה.. :)

    השבמחק
  2. אם עומדים על המשקל בתוך מעלית שיורדת, המשקל יורד פלאים! מומלץ...

    הורדת המשקל האמיתית יכולה גם להיעשות בכך שעולים בחזרה במדרגות...

    השבמחק